måndag 18 maj 2009

Det ä mycke´nu...

Ja tänk att det alltid är så här den här årstiden. Man ska hinna så mycket, eller måste man det? Varför inte njuta av solen som skiner och fåglarna som kvittrar...Ta en kopp kaffe med en vän i solen och strunta i om "änglatofflorna" tar över inomhus under soffan. För fortare än man hinner blinka så är hösten här igen.

Har blivit utmanad av Carina och här är mitt bidrag till vad jag har i mitt:
Kylskåp: Mjölk, ägg och kinesketchup
Frys: älgkött, lingon, köttkross till hunden
Skafferi: mjöl, nötter, te
Handväska: börsen, medicin, Linnex
Sminkväska: Mascara, läppstift, Foundation
Badrumshylla: Tandtråd, tandkräm, deo
Förråd: Ryggsäckar, Julgrejor, leksaker
Hjärna :Pysselträffspackning,scrappidéer,tomrum efter gårdagens migrän
Jackficka: mobilen, femkrona, nycklarna
Kryddskåp: Salt, peppar, grillkrydda
Barskåp: whiskey, nån sötsliskig likör som jag har förträngt, Ouzo
Köksbänk: Kaffepannan, Vattenkokar´n, Olivolja
Och jag utmanar: Miapia74,Linalotta,Joy,Cattis,Canan

1 kommentar:

  1. Skojigt, skojigt! Har "svarat" i min vanliga blogg.

    Sitter och försöker välja kort att framkalla. Aaaaaaa vad jag har svårt att bestämma mig. Ska bli underbart att få åka på pyssel i helgen. Blir kul att träffas igen.
    Kram C

    SvaraRadera