torsdag 2 juli 2009

Fyndade och pysslade

Jag fick i hop logistiken igår och vi anlände i Tegsnästet redan vid 13.30-tiden, precis lagom till nybakt rabarberpaj med vaniljsås. Mums! Jätteskoj med fantastiska priser då tjejerna på Pyssla.nu sålde ut grejerna från sin webbshop. Eller vad sägs om penslar för 1.25 kr massor med mönstrade papper, mest från Basic Grey för 4 kr st. Dessutom gott fika och trevligt sällskap så det var precis vad jag och Lill-Hozzan behövde. Fick några saker gjort förutom att prata och skratta tillsammans med bla LinaLotta och Sofia76. Några härliga tjejer som jag har lärt känna genom mitt pysslande.

Längst tid tog nog kondoleans-kortet att göra, dvs "Beklagar-sorgen-kort, som jag behövde göra till en familj som mist sin 24 åriga son. Varför ska det vara så? En fråga som iallafall jag inte kan svara på. Men jag vet iallafall att "Sorg är det pris man får betala för att en gång har älskat någon".


Kollade runt på olika scrapforum efter tips på sådana kort men det finns inte så mycket tips i det fallet. Läser du min blogg och har tips så skriv gärna en kommentar och länka till din blogg. Så här blev mitt resultat iallafall och ska knytas med fint band runt en bukett blommor, därav hålet i övre vänstra hörnet.


Gjorde sedan en Lo nästan färdig då jag hade glömt hela bandlådan hemma. Men jag visar upp då den är färdig. ;-)

Dessutom så lärde vi oss en helt ny kortvikning som ska testas. Har ett grattiskort på G.
Nu måste här städas då släkten kommer i helgen. Skulle ha känts bättre att sitta i solstolen men vad göra.

Ha en bra dag i solen!

3 kommentarer:

  1. hej vännen! Kortet blev jättefint och du har rätt det finns inte så många såna kort!
    Jag har bett en kvinna som är jätteduktig på att rita att göra en lilja med band som jag kan ha till såna kort!
    Det finns ju inga rätt eller fel, det är ju hjärtat som talar när man gör ett kondoleans kort!
    Ha en fin söndag!
    massor av kramar från lene

    SvaraRadera
  2. å tack så mycket själv kompis. Jag hade en mycket trevlig dag och längtar redan till nästa sväng när det nu månne bliva!!
    I dag sitter jag och önskar håret av mig. Var ju som bekant på gatufesten igår och kunde enbart konstatera att man är för gammal. Fram till 12 känns allt så rätt och efter midnatt och dagen efter känns allt så fel. Huvudet snurrar och golvet rör sig. Nej tacka vet jag pyssel!! :)

    SvaraRadera
  3. Vilket fantastiskt vacker kort det passar alldeles utmärkt.

    Kram!

    SvaraRadera