måndag 3 augusti 2009

Hemma eller?

Hemma igen efter en vecka i stugan. Badat badtunna och släppt alla "måsten" ett tag. Otroligt skönt! Skapat 2 av de 3 KAOS-korten som jag utlovat. Dessutom läst en hel del böcker i regnet. Lite lyxigt är det att sitta på altanen och läsa fast att det regnar utanför. Tänk va skönt det kan vara med 56 kvadratmeter med breda sprickor i trägolvet som dammet ramlar ner i! Kanske är det därför som jag trivs så bra i stugan. Tro nu inte att det är stampat jordgolv, för det vill jag inte ha. Utan det är bara så där skönt avslappnat och inte behövs städas vareviga minut! Det enda kravfulla har väl varit att hämta tidningen i postlådan vid 10-tiden varje dag och se till att få i sig mat för dagen!

Väl hemma igen så uppskattar jag och resten av familjen alla bekvämligheter som toalett, rinnande rent vatten och tillgång till dator. Skulle inte tro att de mobila bredbanden som finns i dag skulle "palla" att vara i vår stuga där det knappt finns teckning för mobilen. Inte blev det så mycket målat som det var tänkt då det har varit svårt med torrvädret i veckan. Men man kan inte få allt här i världen!

I min brevlåda så fanns min BlogCandyvinst från Zanya och den bestod av fina kakservetter, spets , rosor och div "Blingstenar". Tackelitack! Förhoppningsvis så kommer inspirationen till att pyssla tillbaka efter att ha haft semester den med! Hade iallafall en trevlig stund då jag skapade KAOS-korten....som visas vid ett senare tillfälle då alla mottagare har fått sina kort.

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt att "bara vara" ibland. Man behöver det för att ladda batterierna.
    Kram C

    SvaraRadera