lördag 5 september 2009

Nystart

Ja är det något som behöver "nystartas" så är det organisationen av vårt pysselrum. En expedit bokhylla ska införskaffas och hade de inte varit slut när vi besökte i somras så hade nog varit snyggt redan nu, men allting kommer till den som väntar.

Har iallafall börjat sortera våra blommor i zip-påsar och på färg. Sedan träs dessa påsar upp på stora metallringar. Tänk vad enkelt det är när man ska åka på pysselträffar. Gav detta råd till min pysselvän tidigare under året och snabb som hon är så fixade hon det nästan genast. Min ide fungerade bra och nu när den har"pilot-testats" så genomför jag den själv.:-)

Har inköpt bobiner i plast och ska linda våra olika modeller snören som också träs upp på metallringar. Ni hör att nu ska här bli ordning och reda. Funderar på att sortera ut div pysselsaker, stämplar, pärlor mm som kanske kan komma någon annan till nytta istället för att skapa oreda hos mig.

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är. Själv orkar jag inte ta tag i kaoset. Är för dålig på att plocka undan efter varje projekt.
    Brukar sluta med att jag bara trycker ner blommor i en låda och band i en annan. :-D

    SvaraRadera