söndag 18 oktober 2009

Nu ska här bli ordning ;0)

Då vårt pysselrum är så litet , 2x3 m, så blir det lätt "kreativt kaos" på en gång. Kom ihåg att det är 2 st pysslare med 2 olika hobbys (scrap och pärlor) på denna lilla yta..... Nu har dock mamman i familjen tröttnat på att lyfta om, leta och till slut ge upp pga för lite förvarings-utrymme! Har nu köpt en Expedit-bokhylla från Herr Kamprad och nu ska här bli ordning.....borde egentligen fota...hmm...

Pysselhäxorna ska dessutom ha pyssel-loppis på första träffen så nu jädrans ska här " fäng sjuias". Vad tror du om följande arbetsordning?
¤1. Fota misären....
¤2. Städa undan från pysselrummet
¤3. Ta undan nuvarande hylla
¤4. Skruva ihop den nya
¤5. Bara packa in de saker som vi verkligen vill behålla
¤6. Sälj resten på loppisen...

Så får det nog bli.

4 kommentarer:

  1. Låter som en plan! *tummen upp*
    Kram C

    SvaraRadera
  2. låter skojjigt och få lite ordning. Jag håller me dig..rensa ut och sälj det är melodin. Jag måste verkligen också försöka ta tag i den saken men just nu har vi ju som sagt kreativ baksmälla!Ettfantastiskt ord för övrigt! :)
    Ja du skulle ha vart med, fast shoppa lös på ikea e ju inte helt dumt det helelr!

    SvaraRadera
  3. Vilken bra ide... städa och sen sälja det man inte längre behöver. Kul också att se hur mycket nytt man då kan köpa.....eller?
    ha det gott vännen!
    kram lene

    SvaraRadera
  4. Sälja saker är en bra idé! Det är bara det att när jag kommer dit till att börja titta på saker så tänker jag ofta, men denna kanske jag behöver... Så blir det inte så mycket säljande. Måste väl börja tänka om... ;-) Kram

    SvaraRadera