fredag 8 januari 2010

En rapport från slipdammet

Jodå det går framåt. Det brukar hända saker när jag väl har fått fart på min hantverkare.;0) Jag är ändå ganska snäll för han får ta paus och titta på skidåkningen på TV.

Kändes som ett strålande projekt att renovera inomhus när kvicksilvret visar på - 29.5 grader. Rummet är målat varv 1 och underarbetet tog längre tid än väntat då den historiska tapeten från 1980-talet var av vinyl. Det ville sig inte bättre än att när spacklet kom på papperstapeten som vi satt upp när vi flyttade in så gick mixen inte ihop, utan papperstapeten behagade att släppa. Jamen det var väl kul för då tar det bara lite mera tid att vänta och planera inför piffningen, dvs min bit. Själv har jag haft det mycket svåra jobbet att måla de bruna listerna vita. Bara en sån sak.

Ha en bra dag och var rädda om varandra

1 kommentar:

  1. Nja, förringa inte listmålning. Många är de stackars människor som duttar och duttar och lik förbannat får färg över halva taket :)

    SvaraRadera