måndag 12 april 2010

BrunsonsCC utmaningar 10 - 13

Ja då var det de sista utmaningarna att visa upp.

Utmaning 10 - Teknikutmaning - Kort

Så här löd reglerna: Till den här utmaningen ska du plocka fram dina stämplar för att skapa ditt kort. Det får vara i vilket format du vill och du får använda vilka material du vill, dekorationer, papper etc men fokus ska vara på hur du använder stämplar. På kortet ska du använda:

1 st färglagd motivstämpel

1 st Swirl.

Du får stämpla den hur många gånger du vill men det ska bara vara en stämpel.
2 st valfria stämplar dock ej motivstämpel.
Färglagt stämpelmotiv - Den stora muffinsen
Swirl - Den gröna i hörnet
2 valfria stämplar - Grattis och spetskanten runt hela kortet.
Utmaning 11 - Gammalt, nytt & lånat
Typ: Scrap/Kort/Alter (valfritt).
Denna utmaning är inspirerad av stundande bröllopstider och går ut på att skapa en layout, ett kort eller något altrat enligt temat "något nytt, något gammalt, något lånat". MÅSTE vara med:
- Något nytt
- Något gammalt
- Något lånat
Du måste tala om vad ditt nya, ditt gamla och ditt lånade är på ditt alster. De två första sakerna (nytt och gammalt) måste synas på alstret, det kan alltså vara en dekoration av något slag, ett papper, något scrappigt eller oscrappigt. Med något lånat menas något som inte är avsett för scrapbooking i första hand. Men eftersom något lånat per definiton är något som man lämnar tillbaka, måste det inte sitta fast på alstret. Dock bör det synas någon form av spår. Att t.ex. låna en kompis stansmaskin eller annan pryl avsedd för scrapbooking/kortmakeri räknas inte - nu är det läge att tänka utanför den berömda lådan! Så löd reglerna och så här gjorde jag:
Nytt: Metallcharms, Den bruna blomman och prickarna av min nya vita Pearl Maker
Gammalt:Alla papper, fotot
Lånat:Den lila blomstersisalen som jag knutit rosett av.
Utmaning 12 - Klipp och doodling - Kort och Scrap
Vår jämthund - Hozz - fick stå modell till min doodlings- och klipputmaning. Har haft papperet med älgen i många år men nu passade det perfekt till att klippa ut ur. Sedan klippte jag även ut "badkrukan" dvs hunden . Tyckte att han hade rätta looken ...typ måste jag hoppa i vattnet...till just detta papper med älgen som står i vattenbrynet. På somrarna i stugan så är det med skräcken i ögonen då husse bara går rätt ut i sjön med honom för ett bad.
Utmaning 13 - Bidragslottning
Här skulle man bara skriva vilka utmaningar man deltagit i med bidrag. 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11 och 12.
Har varit inne i värst pysselflowet nu ett tag och har vågat mig på att delta i Allt om Scraps Scrapmästare, men det får man inte visa upp något ifrån ännu. Däremot så kommer det lite bildbevis från Stellas Winterfun-tävling....Där "lilla jag" hade turen att vinna 2 priser. Mumsfilibaba. Men det får bli en annan dag för nu är min datatid slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar