lördag 27 november 2010

Tacksamhet


Många gånger så rusar vi bara på och tänker inte på hur mycket man egentligen har att vara tacksam över. Vi gnäller på småsaker och tappar perspektivet över att "de små guldkornen också blir till guldtackor".

Mina guldkorn är min familj och mina fina vänner. Jag kan nog inte nog uttrycka min tacksamhet när alla dem kommer på tal. Många gamla och många nya vänner som jag fått genom min hobby.

Vid svåra tider så ser man också vilka som står kvar och vilka som egentligen bara kan räknas till kategorin bekanta. En släkting till mig uttryckte det ganska bra med att säga "När det stormar omkring en så blåser de riktiga vännerna fram och de andra blåser bort". Så sant som det är sagt.


Så ta tillfället till att nämna för dig själv 3 saker som du är tacksam för och stressa inte fram nu i juletider med allt som "måste" göras utan känn värmen som fyller ditt sinne av att känna tacksamhet istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar