tisdag 24 januari 2012

Mitt bidrag till Skrotboken och "Stenrunda former"...klicka gärna på länken och se alla de andra inspiratörernas bidrag...Mitt blev iallafall så här:

Runda former och sten kanske är en svår kombo, men jag gjorde en layout om de sk Kungastenarna som finns alldeles uppe på hembygdsområdet vid vårt hus. Där har de senaste 4 svenska kungarna varit på besök och ristat in sitt namn i berget. Får väl lov att se över baksidan av tomten och rensa ogräset till Kronprinsessan Victoria dyker upp framöver...Jag skar ut en cirkel mitt på det ena mönstrade papperet och som dekoration de runda knapparna.Jag brukar ofta använda chipboarddekorationer som mallar och därför ritade jag av en chipboard-krona på cardstock och färgade in med stämpeldyna och embossade med kopparfärgat embosspulver. Till sist en mera ovanlig dekoration i form av hönsnät, men ganska effektfull tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar