lördag 3 november 2012

Allhelgona 2012

Vädret bjuder på ett riktigt allhelgona väder, dvs dimma och dis. Några häxor och spöken har just varit bakom dörren och frågat "Bus eller godis" men jag har inte anammat denna tradition fullt ut. Däremot så har ljus tänts på diverse gravar....hur länge de nu brinner men det är alltid tanken som räknas. Blir alltid att man tänker tillbaka på dem man saknar i "det här livet" och minns dem. Det är allhelgona för mig. Annars går denna helg i lugnets tecken. Städning av pyssel-studion och sortering i stort och smått. Känns nästan oförskämt lugnt men efter några turbulenta år så är det väl så här det ska vara...att ladda helt enkelt och andas.

Har varit iväg till Övik på Pyssel och gjort en del skapelser där. Har behövt hela veckan att återhämta sig efter den träffen. Ja, ja gammkroppen den vill inte som en annan vill, men hjärnan fylldes på med roligheter och inspiration iallafall. Dessutom med alla dessa goda vänner som också var iväg så var det värsta pysselkollot.


En av mina fina vänner som jag träffat just genom pysslet gjorde jag en Lo om i Övik. Den prisbelönades och den var med min goda vän både i pyssel och i mycket annat, Cajaba. Hon är en av mina vänner som hjälpte mig flyga när det var som tyngst. Kram på dig vännen och kramen går även till alla Er andra, för kramar kan man aldrig få för många av. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar