söndag 11 augusti 2013

Mitt första,andra och tredje alster för Allt om Scrap

Kändes väl lite "pirrigt" att göra det första alstret för  Allt om Scrap då det finns sååå många duktiga designers där, men men jag skulle väl inte fått förfrågan ifall gänget där inte gillade det jag gör, så jag kör mitt race och skapar från mitt huvud ;). Låter kanske kaxigt men jag pysslar och skapar för min egen skull och inte för någon annans. Sedan tycker jag det är kul med nya trender och att testa nya tekniker men känner inte att jag har något speciell stil utan alsteren varierar vartefter vad jag känner för att göra.

Då det varit lite si och så med uppdatering här så blir det flera inlägg från Allt om Scrap. Semestertider och ny dator då den gamla lagt av.Ursäkter, ursäkter...;)

 Jag börjar med dagens inlägg som publicerats så det mest aktuella kommer först. I dagens söndagsbilaga så handlar det om skor och vad passar väl bättre för en gammal skohandlare ;) Det är väl ingen hemlighet att jag gillar skor och alltid har gjort, så många typer av skor har jag haft genom åren...alldeles för många ;). Till dagens tema så gjorde jag ett stövelkort. Har ritat mallen på frihand och dekorerat med blommor och blader.


Förra veckans inlägg handlade om trender för hösten och vintern inom scrap. CHA i Usa har varit och finns mycket fint som kommer. Gemensamt hos många märken är dekos i vellum, trä och i former av geotags, pilar mm. PL (Project Life) behåller sitt nyhetsvärde och massor av annat fint kommer så det blir synd om lilla plånboken i höst oxå....:)

Vi i designteamet skulle naturligtvis skapa efter de nya trenderna och mitt bidrag blev så här:

Jag har fått med geotag, träfigurer, pilar, och även trenden med små påsar.


 Sist ut är den skissutmaning som var aktuell 1 augusti.

Skissen vi skulle skapa om var denna som duktiga Amy Prior ritat:

                                                         (Bild lånad från Allt om Scrap)

Mitt bidrag blev så här:
Kolla gärna in på på de andra designernas superfina tolkningar hos Allt om Scrap.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar