söndag 2 mars 2014

Dax att damma av och visa något nytt


Ja inläggen i den här bloggen är lika frånvarande som solen...men här kommer en hel "radda" med alster som jag gjort till Scrap-Perras CyberCrop. Riktigt kul har det varit och nu ser det ut som en bomb slagit ner i Studion. Åja det blir till att städa....en annan dag ;)


                                                                  Utmaning 1 Skiss
Skiss 157.jpeg
Bilden lånad från Scrap.Perra´s
Min tolkning blev såhär

                                                              Utmaning 2 Färgglatt
Färgglatt i rosa, lila och turkos

                                                               Utmaning 3  Färgkombo
Färgkombo.jpg

Dessa färger skulle finnas med i det alster som skapades, i mitt fall blev det ett kort:

                                                               Utmaning 4 Skiss med tvist
Skiss med twist RUND RUNT till CC feb 2014 Maria Miis.png
Denna skiss  lånad från Scrap-Perra´s
Denna skiss skulle tolkas och tvisten var att man skulle tänka runda former och min Lo blev så här:

                                                                    Utmaning 5 Dikt
Något från denna dikt/text skulle finnas med på den Lo som skulle skapas och jag tyckte att strofen "Jag är sur som en mopp" stämde på detta foto... ;)
Det regnar, regnar 
och molnen hänger så lågt att dom kan trilla ner
och som vanligt har allt gått på sne'
Jag klarar snart inte mer
Det är blixt och dunder, och nå'nstans under 
en gatuserveringsmarkis
står en ensam och genomsur kis
Och hon som lova' mig
hon skulle skynda sig hit

Varför står jag väl här 
i min sura rock och med vatten i skon?
Fryser hostar och svär
Har hon helt glömt bort mig månntro?
Ja, min klocka visar på fiasko redan
för hon borde kommit för länge sedan

Jag är sur som en mopp 
när jag äntligen hör små hastiga steg
Och så dyker hon opp
och min ilska rinner iväg
Ja, jag glömmer lågtryck och vad det heter
När vi kramas stiger min barometer...
Björn Skifs / Bengt Palmers / EMI Music Publishing Scandinavia AB

                                        Utmaning 6 Inspirationsbild
Den här bilden skulle inspirera till ett alster och i mitt fall så resulterade det i ett kort.
Inspirationsbild Cybercrop.jpg
Bild lånad från Scrap-Perra´s

Utmaning 7 Ska vara med och får inte vara med

Den sista utmaningen innebar att vissa saker skulle finnas medoch vissa fick inte vara med på det man skapade och de var:
SKA vara med
Något rött
Något vitt
Fågel
Tag i valfri storlek (färdig eller egengjord)
Något sytt (maskin eller förhand eller faikstygn med penna)
Något runt

FÅR INTE vara med
Blommor
Band
Färgen rosa (förutom på ev foto)
Stjärnor

Min tolkning blev en Grattis-Tag:
Det var alla utmaningarna och då kvarstår bara den sista utmaningen och det blir att städa pysselrummet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar