lördag 1 november 2014

Lite segt

Nöjen kan straffa sig när man har en kropp som inte vill samma sak som man själv vill. Då måste man trotsa för att göra saker som man tycker är roligt. Kanske svårt att förstå för den som inte provat smärta på en daglig basis. Har  för en vecka sedan deltagit på en pysselträff med ca 150 andra med samma hobby och jag lovar att det var värt det.

Kommer bilder framöver på vad jag skapat och galet roligt var att andra tyckte om det jag skapade dessutom. Resulterade i ett första pris och några andraplaceringar tillsammans med en del utlottningsvinster så nu har jag lite nya saker att "leka" med framöver.

Kommer nog inte att bli någon ny Picasso tro inte det men att vara kreativ är som balsam för själen. På tal om Picasso så har vi hos Skrotboken temat att inspireras av just denne store konstnär.  Jag frågade min vän Google om verk av Picasso och då dök denna bild upp på en tavla han målade 1937, Dora Maar. Genast kom jag ihåg att jag fått en stämpel av en vän som passade till detta tema och jag har tagit fasta på både ansiktet och färgerna från tavlan.

Picassos tavla
Mitt kort

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar